Tonfiskröra

Min frukost just nu
 
Ett litet hälsotips nudå. Nu efter jul och nyår kanske ni försöker att äta mer nyttigt, men då är ju frågan - vad ska man äta? Oftast blir det så att man äter någon frukt eller grönsak för att det ligger framme eller gör en smoothie för att det är enkelt. Ett tips från mej till er som gillar tonfisk, är att göra en egen tonfiskröra! Det är helt sjukt gott (och nyttigt såklart) och tar bara ca 3minuter att göra.
 
Recept
                                                                                    En burk tonfisk (ca150g)
                                                                                    En burk Creme Fraiche (ca2dl)
                                                                                    Majonäs
                                                                                    Svartpeppar
 
Jag brukar inte följa något recept utan bara gå lite på känsla, men det som står ovan är på ett ungefär. Jag brukar smaka av lite under tiden för att veta hur mycket majonäs jag ska ta i.Har ni ingen creme fraiche eller vill köra på ett fettsnålare alternativ så funkar naturell yoghurt också! Men då får ni ta i mindre än 2dl för yoghurt är mer rinnande.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback