Fick ett Valborgfirande trots allt

 
Valborg är en utav mina favorithögtider, tycker det är en så otroligt mysig kväll! Lite synd att vara i Spanien och då missa denna trevliga svenska högtid med bästa vännerna hemma. Men vår skola anordnade ett liknanade firande som kallade "Walpurgis" (ej säker på om det är det engelska eller spanska namnet för högtiden haha).
 
Skolan anordnade en liten koncert av småbarnen där vi bland annat fick höra några kända svenska sommarvisor och Colegio Escandinavos härliga skolsång! Efteråt tändes brasan, som faktiskt var större än vad jag trodde den skulle vara, och vi bjöds på korv med bröd. Dock stog vaktmästaren hela tiden och sprutade vatten på brasan för att undvika eventuell olycka samt att min korv med bröd blev ett bröd utan korv (ingen tanke på oss vegetarianer snyft). Men det var en jääääättemysig kväll som jag sent kommer att glömma! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback