Día del libro, Alcalá och Cervantes hus

Cervantes hus är på bilden högst upp till höger och resten är blandade bilder från mysiga lilla staden Alcalá!
 
Förra veckan åkte vi på skolutlykt till en liten stad utanför Madrid som hette Alcalá. Det var Día del Libro (bokens dag) och vi var där i syfte att se Cervantes hus. Jag antar att alla som går i 2an på gymnasiet har jobbat med Miguel Cervantes och läst hans berättelse Don Quijote? Nu har jag i alla fall varit inne i huset han föddes i! Eller ja juste, det är ju inte ens helt säkert att han ens bodde där, men jag har i alla fall varit inne i ett gammalt spanskt hus... Vi gick även på museum och fick en guide som pratade spanska. Jag som alltid har haft svårt att lyssna och koncentrera mig på tråkiga muséeguider kan ju erkänna att jag fattade cirka NADA denna gång. Men det var jättemysigt att åka på utflykt, i love utflykter<3 (pga: man slipper skolan!)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback