Living the dream

 
När jag väl bestämmer mig för att blogga då har jag inget speciellt att skriva. Livet flyter på och jag har rätt kämpigt i skolan nu efter att ha missat en del under min hjärnskakning. Jag har klarat av två prov denna vecka och nästa vecka har jag tre prov till samt två muntliga redovisningar. Har lite smått panik men är för glad för att låta ångesten ta över!
 
Vädret har blivit lite kyligare igen och det är så det brukar vara i Madrid denna årstid enligt alla spanjorer. Dock fick skolan idag besök av några elever från svenska skolan i London och alla dem satt ute och och njöt av värmen på lunchen medan vi andra satt inne i matsalen och tyckte det var kallt. Så lite spansk har man väl blivit!
 
Med språket går det sådär. Jag känner mig sämre på spanska ju mer jag pratar det, eftersom då blir det ofta fel. Men jag förstår mycket mer än när jag kom hit och min värdfamilj berömde mig för att ha utvecklats under dessa lite dryga två månader. Det var jättekul att höra MEN jag känner mig fortfarande som en idiot när jag både lyssnar och framför allt pratar själv, haha...
 
Jag har inte haft hemlängtan något mer. Ibland så tänker jag på alla fina vänner och familj jag har där hemma och då blir jag istället bara så glad och lycklig att dom ens finns där för mig att komma hem till. Man måste kanske vara ifrån folk ett tag, för att inse hur underbara dom är och hur lyckligt lottad man är som har dom. Det är så lätt att ta vissa saker för givet. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback