En spontantrip in till stan

 
Idag var jag i skolan och hade en jättekort dag som slutade klockan 14. Då drog jag in till Madrid med Lisa, Hanna och Viktor. Vi kollade lite i butiker och satte oss sedan på ett spanskt fik och drack choklad. Alla säger att spanjorer inte fikar men jag tycker de fikar hela tiden haha? Chokladen vi beställde in var åtminstonde spansk, den var väldigt tjock (nästan som rinnig chokladpudding) så den åts med sked!
 
Nu har jag precis ätit middag. Vi åt friterade ~lite allt möjligt~ bland annat bläckfisk och det var väl helt okej gott. Jag har märkt att jag nog inte är så kräsen med mat då jag tycker att min värdfamilj lagar jättebra mat medan hon som bodde här innan bytte familj för att maten var äcklig... Själv älskar jag grönsaker och olivolja (vilket jag alltid får)! Maten här är väldigt annorlunda, dels för att de äter "typisk" spansk mat och dels för att de helt utesluter kolhydrater. Här får man nästan aldrig pasta, ris eller potatis till maten vilket typ har fokus i svenska maträtter. Lite LCHF-känsla över den ensamma fisken och grönsakerna man ofta äter men jag gillart.
 
Min värdfamilj äter faktiskt väldigt nyttig mat och det passar mig perfekt. Här i Spanien äter man efterrätt efter middagen varje dag och många andra utbytesstudenter får olika bakverk medan min familj bara äter frukt som efterrätt. Dock så säger många andra utbytesstudenter att de har gått upp i vikt av att bo här och det tror jag att jag kommer göra oavsett med eller utan efterätt... Men jag får helt enkelt se!


Vad mysigt :)

2014-01-29 // 17:39:57

Så mysigt. Tack för trevligt sällskap!

2014-01-30 // 20:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback