Nobody said it was easy

En sjukt charmig bild på Mikaela, Bea och mig från förra helgen haha
 
Mitt humör går verkligen upp och ner har jag märkt! Jag undrar starkt om detta är en del av att vara utbytesstudent eller om det bara är jag som skiftar mellan glad och ledsen. Allt är ju bra och roligt här men det faktum att jag faktiskt "tog med mig" svenska skolan och hela dess press och stress till mitt spanska liv är ju inte lika kul. Nästa vecka har jag ett stort matteprov på 60 sidor och det känns helt jävla omöjligt för mig att klara av det. Jag har varit nedstämd i helgen över att skolstressen (och migrän orsakad av skolstressen) tar både tid och energi från allt jag egentligen vill göra här i Madrid. Det har gett mig en känsla av att det inte ens är värt att betala för att sitta och drunkna i studier och migrän här istället för att göra det hemma tillsammans med min katt, min pappa och min säng. En slags hemlängtan alltså, jättejobbigt...
 
Men när kommande jobbiga vecka är över då är det faktiskt lov och det ser jag jättemycket fram emot! Jag ska bo på hotell och gå ut och festa massor för att uppleva Madrids nattliv utan utetider! Ska även shoppa massor, äta gott och njuta av en vecka utan stress. Försöker fokusera på roliga saker som kommer nu! Igår hade jag även en rolig kväll i Diversias spelhall med trevligt sällskap från folk i klassen. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback