Försöka vara hälsosam

 
Nu ska jag ta tag i mitt sötsug och godisberoende som gått på tok över styr! Först var det december och julfiranden hit och dit, sen var det januari och jag hade många avskedsmyskvällar med vänner och sen kom jag hit till Spanien och till mataffärer som liknar sockerparadis med alla nya godismärken och chokladsorter... Jag har helt enkelt kommit in i dåliga vanor och känner verkligen ett behov av godis. Detta är ju typ ett allvarligt beroende jag har utvecklat hahaha.
 
Nu har jag bestämt mig för att inte äta godis, chips, kakor eller annan skräpmat på vardagar och helst inte på helger heller! Detta handlar inte om att jag vill gå på någon diet eller banta bort några kilon. Detta handlar enbart om att skippa skräpmaten för att inte få i mig smutsiga kemikalier, färgämnen, transfetter och liknande. Man tänker nästan aldrig på hur "smutsig" viss mat och livssmedel kan vara och det är faktiskt väldigt äckligt. SÅ NU KÖR VI.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback