Jag är rädd

 
Min största dröm har i flera år varit att åka som utbytesstudent. Det har varit typ det enda jag har snackat med min pappa om det senaste året... Han har hela tiden svarat kanske, men nu ikväll, svarade han ja! Jag kan knappt förstå det! Jag skulle alltså kunna leva ett liv i USA nästa år?! Men vågar jag? Vill jag ens? Det är så mycket jag måste fundera över. Om det verkligen är min dröm, varför tvivlar jag ens då? Just nu har jag bara panik. Jag är rädd för att lämna min trygghetszon och missa något i Sverige, samtidigt som jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte åker. Gaaaah, jag vet inte vad jag ska göra...


Jag tycker du ska läsa boken "homecoming Queen". Den låter jättefånig men den är bra! Den handlar om en svensk tjej som åker till USA som utbytesstudent. Då kanske du får lite mer inblick i hur det är:)
kram på dig

2013-09-23 // 16:44:22

Jag är just nu i USA som utbytesstudent. Du kommer definitivt missa mycket medan du är borta och troligtvis ångra dig någon gång under ditt utbytesår. Men ditt utbytesår kommer helt klart vara värt det! Jag har mina stunder då allt jag vill är att åka hem och ta del av mina svenska vänners liv. Men bara under de 4 månader som jag har bott här har jag lärt mig så sjukt mycket om mig själv som jag aldrig hade gjort hemma i Stockholm... Är så jävla glad att jag åkte och den här resan har hitills varit värd varenda sekund.

2013-11-10 // 16:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback