La Pedriza

 
I torsdags var biologiklassen ute på äventyr. Vi besökte en nationalpark uppe i bergen som hette La Pedriza. Uppgiften var att studera och ta foton av växter inför ett senare projekt. Det var jättevackert där, främst bäcken med kristallklart iskallt vatten som rann från snötäckta bergstoppar. Jag doppade fötterna och de domnade nästan bort för det var så kallt! Förstår inte hur några klarade av att bada...
 
Det skulle även finnas massa coola vilda djur men det fick vi tyvärr inte se. Min värdbror hade även sagt till mig innan jag åkte dit att "det finns massor av träd där!!" och då slog det mig att spanjorer inte ser skogar på samma sätt som vi gör i Sverige. Det finns ingen skog i Madrid och runtomkring Madrid är det bara fält. Så det skulle ju kunnat vara första gången min värdbror ens var i en skog när han var där? Så himla konstigt... Kulturkrock typ.
 
I alla fall så var det en jättemysig utflykt och skolan har även sagt att vi kommer göra fler utflykter innan vi åker hem. Mysigt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback