Min pool

Såhär ser gården ut där jag bor. Vi har även en tennisbana!
 
Godmorgon på er! Något hände denna vecka och vädret har gått från 10-gradigt till 20-gradigt. Galet! Det är svensk sommarvärme på riktigt, förutom att solen här är starkare och jag har bränt mig i ansiktet och på bröstet en aning... Och det är bara från att ha suttit ute och solat på rasterna i skolan igår!
 
Idag ska jag, Lisa och Hanna åka in till Madrid för picknick och solning i Retiroparken. Senare kommer förhoppningsvis även Mikaela och Bea förbi. Det är synd att Madrid inte har någon kust för det är ju verkligen lockande att kunna gå till stranden. Som tur är finns det en pool här där min värdfamilj bor! Men den har inte öppnat än, eftersom att det fortfarande är rätt "kallt" enligt alla spanjorer haha. Besos


Hur bra är din spanska Erica? Är det inte lite läskigt att vara i ett land där inte svenskan används? Har det varit svårt? Har du mött på stora kulturkrockar? :)

Svar: Min spanska är rätt dålig, men klarar mig bra att prata i vardagssituationer :) Nej jag tycker inte alls att det är läskigt, bara roligt och spännande! Det var nervöst innan jag åkte men så fort jag kom hit så försvann det. Största kulturkrocken är att dygnet är förskjutet och middagen är runt kl 10 på kvällen haha, det var rätt svårt att ställa om! :P
Erica Ingerstad

2014-03-08 // 22:35:49

Fint det ser ut & superfin blogg du har, älskar bilden i headern, så härlig :)

2014-03-09 // 20:24:58

Det låter underbart! Jag har levt en lyckobubbla över att ha haft 11 grader i skuggan i Sverige idag!

2014-03-09 // 20:26:03

Men åh så härligt!

2014-03-09 // 20:30:09

Men å så härligt :)

2014-03-09 // 20:32:17

åh va härligt de ser ut att vara! :D

2014-03-09 // 21:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback