Att vara utbytesstudent

 
Nu bor jag hos värdfamiljen och det är jätteskönt att vara "hemma" igen! Men jag har tänkt mycket på att jag varit här väldigt länge nu. Jag har bott som utbytesstudent här i en och en halv månad, av bara fem månader. Jag vill verkligen utveckla min spanska för det vore så coolt att kunna prata ett tredje språk. Det är även något som står på min bucketlist, att just kunna prata spanska! Någon annat som stog på min bucketlist var att åka som utbytesstudent, och se på mig nu. Jag lever mina drömmar.
 
Jag funderade på några mål över denna resa och det är att verkligen att fånga dagen (carpa hahaha)! Jag ska göra så mycket som möjligt, jag ska göra saker jag verkligen kommer minnas, jag ska bli vän med spanjorer, jag ska säga ja till alla möjligheter/chanser jag får, jag ska överkonsumera kaffe för att jag har missat några timmars sömn av att ha levt livet till 100%, jag ska göra av med alldeles för mycket pengar, jag ska gå på tivoli, jag ska äta vad jag vill, jag ska göra pinsamma saker, jag ska sola, jag ska testa på allt spansk och jag ska ta vara på tiden med mina vänner! För tiden här går så fort och jag har snart bara 100 dagar kvar. 


Åååh men så sant som det är sagt. I'M ON!!!

Svar: Jaaaa nu ska vi verkligen leva och göra något bra av dessa 3 sista månader! :D
Erica Ingerstad

2014-03-04 // 22:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback