Rundvandring i Madrid

 
Madrid är så otroligt fint! Alla hus inne i stan är så gammaldagsa och gulliga och har så fina balkonger! Jag är totalt förälskad i den här staden. Idag hade vi stadsvandring med skolan inne i stan. Vi nya elever fick gå i en egen grupp och gå runt i mest centrala Madrid och kolla på kända byggnader, torg och parker. Vi gick runt i kanske tre timmar och det var skönt för i solen är det faktiskt väldigt varmt. Vädret här nu är som det vanligtvist är i Sverige i mars/april. 
 
Vid lunchtid mötte vi upp hela klassen och åt på ett litet mackställe som kallas Montan. En macka kostar ca 1€. Efteråt gick jag runt med Malin och Emma på mindre gator och kollade i mindre klädaffärer. Vi åkte sedan till en stor Outlet som ligger jättenära där jag bor. Det fanns massor av kedjor med billigare priser än vanligt. Allt från Bodyshop var sjukt billigt! I sommar innan jag åker hem härifrån ska jag köpa en årsförbrukning därifrån.
 
När jag kom hem till värdfamiljen fikade vi lite och drack kaffe. Här är dygnet helt förskjutet så man fikar/äter mellis runt kl 18 och äter middag runt kl 22... Efter det gick jag och min värdmamma till affärer för att köpa speciell mat till mig att äta till frukost. Dom äter så konstig frukost här. Vissa äter ingenting och vissa äter massa kakor och bakelsar hahaha. Nu har jag äntligen fått min efterlängtade avokado i alla fall!


åh vad fint! Hur gullig är inte din mamma alltså? <3

2014-01-23 // 12:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback