Plaza Norte

 
Här har jag spenderat dagen med Tilde, Emma och Malin. Det är ett stort shoppingcenter som heter Plaza Norte och gud vad fint det var där inne! Jag dör lite för det var verkligen vackert haha! Jag shoppade faktiskt en del. Tre tröjor och ett halsband och sen bara nödvändigheter som schampoo, tops och skrivblock till skolan.
 
Vi fikade sedan på ett Yoghurtglasscafé typ. De serverade även crepes så jag beställde det. Jag förstår inte varför vi inte har Crepêrior i Sverige? (vi har säkert det bara att jag inte sett någon) Skitgott! 
 
Jag försöker allt vad jag kan med spanskan. Det går väl sisådär och ibland får jag dra till med "hehehe hables ingles?" (=pratar du engelska?). Just nu känner jag att jag kan prata mer än vad jag kan förstå. Jag kan säga saker till värdfamiljen eller till arbetare i butiker men jag förstår inte riktigt allt av vad de svarar. Alla mina vänner hemma i Sverige förväntar sig att jag kommer lära mig flytande spanska här, hahhahah typ årets skämt för det känns helt omöjligt!
 
Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla ett avsnitt av PLL. Imorgon är det skola och det kommer fler nya elever. ¡Buenas noches!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback