För då minns jag kärleken

 
Alla minns väl tsunamikatastrofen i Thailand år 2004? Jag minns den gott och väl trots att jag bara var 8 år gammal då. Jag minns att det var inslag på nyheterna och stog i tidningarna varje dag. Men då fattade jag inte riktigt innebörden av det. Men igår läste jag ut den här boken och nu förstår jag verkligen vilken katastrof som skedde och hur den påverkade människor för resten av deras liv. 

Boken handlar om Charlotte som var med i tsunamikatastrofen och förlorade sin sambo. Man får följa hennes bearbetning av traumat och sorgen och jag blev så ledsen av att läsa den! Tycker alla borde läsa den här boken då detta var en tragedi som dödade 250 000 människor men drabbade över 5 miljoner. Det är helt sjukt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback