Dag 11 i Madrid

 
Nu har jag varit här i 11 dagar och jag börjar väna mig en aning. Skolan har ju börjat så nu har jag helt enkelt fått en vardag här nere. Det känns lite tråkigt att allt det här nya coola häftiga awesome, osv, snart kommer bli helt normalt för mig?
 
Idag hade jag 7 timmars skola och måndagar är min längsta dag på hela veckan vilket är skönt då det bara blir bättre resten av veckan! Alla andra dagar slutar jag 2 eller halv 3 vilket är sjukt stor skillnad från mitt schema som jag hade i höstas så jag kan inte vara annat än tacksam! Jag går på skandinaviska skolan här nere och den är för alla åldrar, dagis till gymnasiet. De flesta på gymnasiet är gäststudenter från Sverige (precis som jag) medan några få bor här i Madrid på heltid. Det går 50 elever på gymnasiet varav ca 10 läser natur med mig. Det låter jättelite med 50 personer men det känns inte så lite!
 
Efter skolan åkte jag med några och fikade. Vi satte oss på Montan i Diversia och åt mackor och drack kaffe. Idag var det myyyyycket kallare än i helgen så jag frös en aning när vi satt ute. Men kan inte klaga på vädret! På onsdag ska vi åka skidor med skolan och jag känner mest "hur fan tänkte dom nu?"... Jag har inte packat med mig några vinterkläder alls så jag måste hyra i så fall... Fräsht att hyra kläder eh.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback