Livet i Spanien

 
Jag har bestämt mig för att varje söndag skriva en liten sammfattning om livet här i Spanien. Alla nya upptäckter jag gör och kulturkrockar jag upplever. Saker som är bättre och sämre jämfört med Sverige eller bara någon rolig händelse från veckan!
 
Så jag tänkte börja klaga på att duscha i detta land är hemskt. Ena sekunden är vattnet iskallt och andra sekunden brännhett. Så skiftar det fram och tillbaks och det är omöjligt att hitta en behaglig mellantemperatur. Det slutar med att jag väljer det brännheta vattnet och kommer ut ur duschen röd som en kräfta.
 
Madrids tunnelbanesystem är en stor underjordisk labyrint. Det är betydligt mycket större än vad man kan föreställa sig och utan att överdriva så kan det ta 10min från att man går ut från tunnelbanevagnen till att hitta ut till dagsljuset!
 
Det finns så mycket jag vill säga till min värdfamilj men som jag inte kan. Jag kan inte föra en flytande konversation på spanska utan det tar lång tid för mig att tänka emellan varje ord. Min värdfamilj är så otroligt söt som står ut med att lyssna på mig och dom frågar mig alltid simpla saker som till exempel vad jag fick för mat i skolan haha. Jag har faktiskt klickat bättre med min värdfamilj än vad jag hade förväntat mig att jag skulle göra!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback