Barcelona

 
En drös superhärliga bilder från en otroligt bra stad! Barcelona var jättefint och veckan levde upp till mina höga förväntningar. Vi har verkligen hunnit med att göra sååååå mycket! Min värdmamma hade skrivit en lista med tre sevärdigheter vi bara inte fick missa, så självklart besökte vi dessa vilka var La Pedrera (en byggnad av Antoni Gaudi), La Sagrada familia (en kyrka av Antoni Gaudi) och Park Güell (en park, också vissa delar av Antoni Gaudi).
 
Annars var det shopping, strandhäng och utgång som stod på schemat. En strand är något jag verkligen saknar i Madrid! Jag bodde med Signe, hennes bror, föräldrar, faster och morbror och vi hade den finaste lägenheten man kan tänka sig. Vi hann även umgås med Rebecka och Nathalie som spontant timeade in vår resa i Barcelona. Jättehärligt att återförenas med mina vänner efter att inte ha träffat dem på 3 månader. 
 
Vi hade bra väder och shoppingen var, tack och lov, bättre i Barcelona än i Madrid! De flesta utgångarna blev till klubbarna på stranden där vi skaffade oss nya vänner samt träffade massor av turister. En kväll hittade jag, Signe och Rebecka till en klubb längre bort utan turister och mer spansk lokalbefolkning, sådant som jag tycker är roligare haha!
 
Jag har haft ett underbart påsklov!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback