And all at once, summer collapsed into fall.

Hela sommaren hade jag en slags ångest över att sommaren kommer ta slut, och att det bara blir mörkare och mörkare, och att snart kommer det komma ett halvårs lång vinter. Jag var rädd för att jag skulle sluta vara lycklig, och som vanligt bli ledsen på hösten/vintern, vilket jag brukar bli. På något sätt kändes det meningslöst att det ens var sommar när det skulle komma en höst efteråt. Men nu har jag accepterat att sommaren är över och jag vet vad som väntar, det känns okej. Det gäller att tänka positivt och att umgås med folk man tycker om så mycket som möjligt.
 
Det är jättevanligt att lida av s.k. årstidsdepression, de flesta gör det i stort sätt mer eller mindre. Jag antar att jag är en av dem som gör det mer, eftersom jag är ledsen hela vintern och har ångest hela sommaren för att jag vet att vintern snart kommer igen. Det är faktiskt främst Sveriges mörka vinterhalvår som är anledningen till att jag i framtiden vill flytta härifrån till ett annat land. Det är inte pga. vädret eller kylan, det är mörkret jag inte klarar av. Men det bästa vi kan göra nu, är att peppa oss själva och ägna oss åt saker som är roliga! Vilket dock är svårt eftersom vi går i skolan och pluggar sjukt mycket... Men nu under hösten kan vi i alla fall se fram emot bl.a. höstlovet, halloween, första snön, advent, julafton och nyårsafton!
 


Hej,
Är du intresserad av att få en egen .se domän till bloggen? Vi bjuder på den, det kostar dig inget. Kontakta mig så pratar vi mer.

Med vänlig hälsning,
Marcus

2013-09-11 // 18:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback