Q/A

En underbar bild från Malta! Ser ni mej? Jag är helt totalmosad av Sofie i hörnet haha.

Q - Kan du berätta om Malta hur det är och så och vad man gör där?:)
A - Självklart! På vardagarna har man skola, man går varannan vecka 9-12 och 13-16. Man har två lektioner om dagen, den ena är "tråkig" då jobbar man med böcker, den andra är rolig då gör man t.ex. teatrar eller videofilmer osv. Efter skolan får man göra vad man vill, shoppa, bada, äta på restaurang. Man behöver inte gå runt med någon ledare utan man får röra sej fritt! På kvällarna är det oftast aktiviteter, inte alltid. Det kan vara sport, disco, strandmys osv. Man måste vara hemma en speciell tid, bor man på hotell är det kl 23.00 på vardagar och kl 00.00 på helger. Om man bor i värdfamilj så bestämmer familjen tiden och det kan vara att man får vara ute hela natten eller att man inte får gå ut alls på kvällen. På helgerna är det utflykter, då åker man buss iväg till finare stränder eller till Valletta (huvudstaden) för shopping! Man får inte dricka alkohol eller något så om det är det du vill göra så borde du inte åka på språkresa. Dock så kan du ju vara lite sneaky och smyga in på klubbar/barer men det är på egen risk hihi. Hoppas jag gav ett bra svar, om du undrar något mer så är det bara att kommentera! :)

Q - Hej! vilken modell har du på dina jeans? Tacksam för svar! hittar inte dom på bikboks hemsida :( älskar dig blogg! Kram
A - Modellen heter JP GROUPIE. Jag köpte mina för ungefär ett år sedan. Jag hittade inte exakt den färgen jag har på hemsidan men det finns andra färger i den modellen som antagligen sitter lika bra? :) TACK!!

Q - Vad heter du på kik? ;)
A - Jag heter ericaingerstad. Det är bara att skriva till mej där! Dock bör ni veta att det kanske tar några dagar innan jag svarar, min kik krånglar ibland.

Q - går du på gymnasiet? isf vilket? om inte, vilket gymnasium vill du börja på? Vilken linje och program går/ska du gå på?
A - Ja, jag går på gymnasiet. Värmdö Gymnasium, även kallat VGY, som ligger vid gullmarsplan. Jag går Naturprogrammet med inriktning forskning och journalistik! :)



åh gör du! Hur är det? Kan du beskriva linjen och gymnasiet?

2013-01-31 // 22:08:44

det låter jätte roligt att åka till Malta hur länge är man där:)?

2013-02-02 // 11:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback