Shoppingdag i Madrid

 
Igår åkte jag, Emma, Lisa, Mikaela och Bea in till Madrid för en shoppingdag. Målet var Abercrombie men där hittade vi inget så vi fortsatte vandra runt på några, låt mig säga random-, gator i Madrid. Jag hade faktiskt ingen aning om var vi var haha! Vi tog en lunchpaus på Starbucks och sen åkte vi vidare till Gran Vía och gick på de mer vanliga kända shoppinggatorna - tänk Drottninggatan i Stockholm ~typ~. Jag shoppade lite småsaker, är riktigt nöjd då jag lyckades hålla i de mesta av pengarna och inte spendera en förmögenhet!
 
Mot kvällen begav vi ut från stan till vårt älskade Diversia för att käka buffé. Men nej, de hade ju såklart inte öppnat då kl bara var sju när vi kom dit, och alla spanjorer äter ju middag sent på kvällen/natten! Så vi åt på en mysig 50-tals hamburgerrestaurang istället! Jättefin inredning och musik som fick en att känna som om man var med i Grease. Och tro det eller ej, de hade faktiskt en vegetarisk hamburgare på menyn! Glad överraskning. 
 
Idag har jag en lång pluggdag framför mig. Jag vill spy bara jag tänker på hur mycket jag har att göra nu innan lovet... Men jag håller ut. Det är faktiskt mycket roligare att plugga när jag tänker på att jag faktiskt är i Spanien, åhh!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback