Pumpakärnor = lycka

 
I somras fick jag reda på att jag hade järnbrist. Då började jag tänka mer på vad jag åt så att jag verkligen skulle få i mig allt jag behöver. Och nu när jag gör det, så mår jag bättre än någonsin! Jag har så mycket mer energi, är glad, lycklig, mindre stressad (dock är jag nu stressad över skolan men det känns mindre än förra terminen iaf!) och är nästan aldrig trött längre (det kan dock bero på min överkonsumtion av kaffe...).
 
Något jag äter varje dag är pumpakärnor! Jag lägger det i yoghurt eller smoothie varje dag till frukost och mellis och ibland blandar jag ner det i min lucnh eller middag också! Pumpakärnor är bra för att det innehåller jättemycket nyttiga fetter men även proteiner, vitaminer, mineraler etc. Bl.a. järn som jag behöver! Men vet ni? Pumpakärnor innehåller även ett ämne som ökar produktionen av ett så kallat lyckohormon som minskar vår stress, ger oss avslappning och gör oss lyckligare m.m. Jag tycker detta är sååååå coolt eftersom att det faktiskt har fungerat på mig och jag mår jättebra! Sen kan jag inte säga att det var just pumpakärnorna som gjorde mig lycklig, men kanske? Jag tror nästan det, eftersom jag äter så pass mycket av det varje dag och började känna såhär när jag började äta dom hihi! TIPS!!!


Så man kan bli hög på pumpakärnor?😱

2013-09-25 // 23:37:25

och kalvskinn också, duktigt. Visste du att de drar av skinnet medan djuret fortfarande lever så att det blir enklare? Blir så arg på människor som dig ._.

2013-09-30 // 18:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback