And I don't want to forget how your voice sounds

Alla bilder från Kreta i somras
 
Sommaren 2013 är heeeeelt oförglömmlig.
Förra året var jag på språkresa på Malta. Det är den roligaste resan jag någonsin varit på. Men Grekland nu i somras, nådde nästan upp till samma nivå som Maltaresan! 3 veckor i Grekland, Kreta, med världens bästavän, mycket bättre kan det faktiskt inte bli! När jag förra hösten bestämde mig för att följa med Signe och hennes familj till grekland över sommaren så hade jag inga förväntningar alls. Signe hade pratat om byn Paleochora som om det vore en tråkig, folktomt och öde by. Det jag förväntade mig var några, en strand och en mataffär. Helt seriöst så förväntade jag mig inte att det fanns varken restauranger, barer, shopping eller någonting (men det fanns det såklart). Det var bra att jag inte hade några förväntningar, för Paleochora tog mig med storm och jag var supernöjd dygnet runt med hur vi hade det! Byn var jättemysig och väldigt personlig, superskönt att det inte var många turister där. En sak som jag älskade jättemycket var att det gick runt massa lösa hundar, katter och getter på gatorna. Ofta när det är så utomlands så är dom oftast ovårade osv, men dom här mådde bra och hade hem, bara att de fick gå runt och promenera som vanliga människor haha, hur härligt som helst!
 
Även om Paleochora var en liten by med inte så mycket drag i, så hände dom konstigaste, roligaste, spontanaste sakerna någonsin! Bl.a. så träffade vi några skitroliga brittiska pojkar på stranden en natt som klädde av sig helt nakna och tvingade oss sedan att bada med dom hahaha and ofc we did, yolo lixom. En kväll lärde vi känna några tyskar killar på en klubb och festade där med dem, för att sedan vid 3 på natten ta ett nattdopp och sitta ute och snacka tills morgonen för att lära känna dem. De där tyska killarna hade många andra vänner där också, det var så vi lärde känna de andra ungdomarna från Europa och blev en del av deras s.k. "Kreta-gäng" haha! Kanske hade jag även en liten sommarflört med en av dom, maybe? ;)<3 Det finns så sjukt mycket mer att skriva och berätta om. Allt var så underbart och jag saknar det så mycket! 


omg :')

Svar: ja :')<333
Erica Ingerstad

2013-09-02 // 10:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback