Wittenberg

 
Denna resa har varit så fantastisk och ännu en gång har jag blivit påmind om hur mycket jag älskar att resa och se nya platser! Jag åkte med ungdomsledarna från min kyrka och vi åkte buss hela vägen i 18 timmar. Väl i Tyskland besökte vi fyra olika städer och sov en natt på hotell i varje stad. Hotellen var jättefräsha och vi blev förvånade av hur rik kyrkan faktiskt är som kunde bjuda oss på den här resan! Första staden vi besökte var Wittenberg. Det är en väldigt liten stad och jag gillade den inte faktiskt, den var spöklik på något vis. Husen var gammaldagsa, i alla fönster hängde konstiga spetsgardiner och gatorna var tomma. Vi såg nästan inga människor alls i den staden. Det var också otroligt blåsigt när vi var där (som man kan se på bilderna). Jag har faktiskt aldrig varit med om så mycket storm haha! Men annars var det väldigt varmt, 17*c! När vi var i Wittenberg kollade vi på ett kloster och en kyrka och så fick vi även mycket tid till att gå fritt och upptäcka staden på egen hand!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback