Erfurt

 
Tredje staden vi besökte i Tyskland var Erfurt. Erfurt var lite större än de tidigare två städerna vi besökt vilket var roligt. Det fanns lite mer att göra, även lite mer affärer att kolla i. Erfurt var verkligen en jättevacker stad. Jag älskade den!!! Som ni ser på bilderna så såg husen verkligen annorlunda ut jämfört med hur de gör i Sverige. Vi kollade på typ världens finaste kyrka, shoppade lite och på kvällen bastade vi och badade i hotellets jacuzzi. Jag är så glad att jag reste iväg på lovet, och att vi var i olika städer. För Wittenberg, Eisenach och Erfurt är städer jag troligtvis aldrig hade kommit på att besöka själv. Men är glad att jag nu har gjort det för dom var sååååå fina och jätteannorlunda från hur Berlin var! Skriver om Berlin imorgon, puss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback