Juiceglass

 
Förra veckan hade jag ett stort sug utav glass fast jag ville inte äta något onyttigt. Jag tänkte att jag skulle göra egen yoghurtglass, men vi hade ingen yoghurt hemma och jag orkade inte gå och handla. Så jag gjorde nog det lataste alterntivet man kan komma på, jag hällde bara vanlig juice i några isglassformar vi hade hemma och nu så woila - is-juice-glass! Jag gillar egentligen inte isglass men den här var ganska god. Det är ju ett bra och nyttigt alternativ till vanlig glass eller godis osv. Sen tror jag man kan göra det mycket godare genom att mixa juicen med riktig frukt och sen frysa det! Jag ska fortsätta göra det här i sommar!
 
(Förresten så är jag hemma från Gotland nu, men min mobil är död och jag har tappat bort laddaren så jag kan inte lägga in bilder därifrån än! Men jag ska fixa det ikväll när jag köpt en ny laddare)


Hur gör man egen yoghurtglass då? :)

2013-05-20 // 14:48:47

Ser himla gott ut! :)
Vad fotar du med?

2013-05-21 // 17:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback