Mitt vardagliga smink

Fick en kommentar för ett tag sen om att visa mitt smink eller göra en sminkvideo, så här kommer det!
 
1. Sminkborstar från Claire's Cosmetics. Köpte dom när jag var på Malta så vet inte om dom går att få tag på i Sverige. ca 70kr
2. Läppglans från Clinique. ca ingen aning
3. Läppglans från Makeup Store. ca 120kr
4. Concealer "Cover all mix" från Makeup Store, använder den bara ibland och då är det runt ögonen eller på någon eventuell finne. ca 250kr
5. Ögonskuggor från H&M. Använder dom bara ibland när jag har tid/lust. ca 50kr
6. Eyeliner från Kanebo, köptes på Arlanda. Används också bara ibland ovanför övre fransraden. ca 190kr
7. Ögonbrynspenna från H&M, färg: light brown. Används varje dag! ca 40kr
8. Kajal från Makeup Store, färg: Dark Chocolate. Används varje dag på undre fransraden. ca 140kr
9. Mascara från Isadora, färg: Dark Brown. Används varje dag. ca 120kr
10. Ögonfransböjare från H&M för att böja övre ögonfransarna varje dag! ca 40kr
 
Jag brukar också använda ett solpuder i hela ansiktet, men burken till den gick sönder för ett tag sen så jag la "smulorna" av pudret i en annan burk och jag har ingen aning om vad pudret heter eller vad affären heter. Annars kan jag tipsa om allt jag skrivit om innan. Förutom kanske mascaran för jag brukar köpa olika nästan hela tiden... Kan dock tipsa er om att köpa brun istället för svart mascara, jag tycker det ser mycket finare och naturligare ut! OBS: Jag kommer inte riktigt ihåg priset på sminket så jag skrev ungefär vad det kostade och risken finns att jag har jättefel hehe.


Märket som eyelinern kommer ifrån heter Kanebo det är bara deras kollektion som heter 'sensai' hehe :-) försöker inte vara någon ordmärkare tänkte bara så att du visste, kram :-)

Svar: Jaha haha tack nej det är lungt! Har ändrat i inlägget nu hehe kram :)
Erica Ingerstad

2013-02-03 // 22:34:07

kan inte du göra ett inlägg där du visar vad du har i din väska? så som alla andra bloggare gör hehe :) ??

2013-02-03 // 22:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback