Grön spenatsmoothie

1 banan, 1/2-1 dl apelsinjuice, massa babyspenatblad (blåbär på toppen)
 
Eftersom att jag har järnbrist så tänker jag ofta på vad jag ska äta för att få i mig tillräckligt med järn. Broccoli, spenat, bönor, linser m.m äter jag lite av varje dag. Men ibland blir jag lite trött på det när jag äter det "rått" utan att lägga det i en maträtt/sallad. Så igår testade jag att göra en fruktsmoothie och blanda i massa babyspenatblad. Och det vart jättelyckat eftersom man inte kände smaken av spenaten! Bra mellanmål ju!
 
Tänk på: Järn tas upp mycket bättre tillsammans med C-vitamin, så ät gärna t.ex. en apelsin efter maten eller drick juice till! Tänk även på att mejeriprodukter så som yoghurt och mjölk osv hämmar järnupptaget så undvik att äta/dricka det om du har järnbrist!


Yummiii
- Tack så himlans! :)

2013-08-21 // 17:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback