Nyttig mat

Bilder från weheartit
 
Att äta nyttigt är jätteviktigt så att vi inte får näringsbrister av olika slag. När jag äter nyttigt så känner jag mej ren inombords. Det är en jätteskum känsla men samtidigt väldigt härlig! Störst blir känslan när jag ätit grön mat. Och då menar jag bokstavligt talat grön mat, då färgen är just grön. Det spelar egentligen ingen roll om man är vegetarian eller inte. Det är ALLTID bra att äta vegetarisk mat. Alla har säkert hört någon gång att om man äter rött kött så ökar det risken att få hjärt&kärlsjukdomar och cancer. Det är inte sant så länge man äter under 0,5kg i veckan. Men sanningen är att i Sverige äter folk i genomsnitt ca 1,5kg kött i veckan. Svenskar äter alltså 1 helt kilo för mycket och då är kött faktiskt väldigt farligt och chansen att få hjärt&kärlsjukdomar eller cancer i framtiden ökar kraftigt!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback