2012 årsresumé

Januari
Jag började på poledance vilket resulterade i mycket blåmärken för min kropp inte var van vid belastningen på olika kroppsdelar. Min årskurs åkte en vecka till Falun för att ha slöjd, bild, hemkunskap m.m. Min mamma var gravid och i slutet av januari (på min namsdag faktiskt) så fick jag en halvlillebror! Det blev mitt första syskon så jag var jättelycklig och det kändes inte verkligt. Jag blev också tillsammans med min dåvarande pojkvän. Det var en grym start på året.
 
Februari/mars
Spenderade mycket tid med vänner och min pojkvän. Festade mycket, målade naglarna och såg min lillebror växa. Verkligen inget speciellt hände under den här tiden!
 
April
Åkte på konfirmationsresa till Italien i en vecka! De första två dagarna var vi i Rom och kollade runt på massa sevärdigheter och shoppade massor. De sista fem dagarna var vi i en liten by som hette Assisi. Nästan de enda som bodde där var munkar och nunnor och det var verkligen en upplevelse att få bo med dem i ett kloster! Jag och min kompis blev vän med två italienska snyggingar som hette Davide och Francesco. De visade oss runt i Assisi, visade oss deras internatskola osv! Typ hela april använde jag min hårdonut.
 
Maj/juni
Här tog det slut med min kille. Var lite ledsen och förvirrad och väntade på att allt skulle klarna upp för mej. Jag konfirmerade mej och vi fick ha långa vita kåpor på oss och genomgå en cermoni i kyrkan medans allas familjer och släktingar kollade på och fotade haha. Det var bal i skolan och Erik Hassle var där och spelade live. Sen var det skolavslutning. Alla grät förutom jag, jag har typ en sten som hjärta?
 
Juni/juli
Det som gjorde min sommar helt oförglömlig: Jag åkte på språkresa till Malta i tre veckor! Vi solade, badade, shoppade, chillade ute på kvällarna, gick i skolan, festade, åkte på utflykter, umgicks med underbara personer osv. Jag fick massor av nya vänner från hela Sverige. Blev även kär på den här resan... Jag kan säga att jag aldrig har varit så lycklig som jag var då.
 
Juli/augusti
Efter det varma vädret på Malta kändes det sorgligt att vara tillbaks i en svensk regnig sommar. Jag var bara och badade några få gånger. Det var mest fest och utekrök som var aktuellt. Saknade också folk jag träffat på språkresan, kanske en viss person mer än de andra. Jag åkte ner till skåne i en vecka för att hälsa på dem!
 
Augusti
Jag köpte gymkort på Sats och skaffade en liten kattunge och la ner mycket jobb på det. Hon var så liten och rädd första dagarna och hon var inte rumsren heller... Jag började även gymnasiet, Naturprogrammet med inriktning forskning och journalistik och blev direkt tight med Signe!
 
Oktober
Jag gick till frisören och klippte av 8cm av mitt hår, jag var glad över att få bort det slitna. Det blev höstlov och jag införskaffade mej ett par primeboots. Jag var också på två riktigt bra Halloweenfester.
 
November
Jag startade bloggen! Så då började jag ta fler foton på bl.a helt onödiga saker typ närbild på kissen. Min skånevän Irma var och hälsade på hos mej och det var supermysigt! Jag hade även massa arbete i skolan som tog mycket av min tid.
 
December
Det kom massa snö som stannade kvar hela December vilket gjorde mej glad. Så jag och Signe passade på att ha många fotodagar för att ta vara på den fina miljön typ... Fy satfläsk vad kallt det var. Jag tog också ut min lilla kisse i snön, hon är innekatt så hon brukar inte vara ute. Jag bakade lussebullar fyra gånger för jag åt upp dom så snabbt, haha! Sen firade jag jul med familj och släkt och hade det mysigt. Fick en pole woho!

Som jag skrev innan så gick min data sönder och alla bilderna gick förlorade. Så jag har samlat ihop lite bilder som vänner har lagt upp på facebook och instagram och några dåliga som jag hade kvar i mobilen. Blev ingen resumé från September men det var för att det inte hände något speciellt då.


Hej Erica! Fina bilder!
Ha ett riktigt gott nytt år, hur du än firar det! :)

2012-12-31 // 13:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback